NÕUANDEID MOOTORIPESUKS

Puhastatud mootor on nii ilus kui ka praktiline

Paljud mitte ainult ei soovita mootorit üldse pesta, vaid ka kardavad seda teha.

Mootori määrdumus sõltub eelkõige kasutamise tingimustest ja selle läbisõidust. Tolm ja mustus langevad kapoti alla ja muudavad selle inetuks ja vahel tekitavad lisaprobleeme elektroonikale.

Selle põhjuseks on ladestunud mustus, mis niiskena muutub elektrijuhiks ja seetõttu võib hakata mõjutama mõnede sõlmede õiget tööd. Teiseks, mitte vähem tähtsaks plussiks on mootoripesu juures see, et pestakse aku pealispinda, täpsemalt, selle ülemist osa. Juhul, kui aku on määrdunud, siis ei ole välistatud akus lekkevoolude tekkimine ja aku võib iseennast tühjaks laadida ning ebasobival ajal Teid alt vedada.

Varuge mootori pesuks rohkem aega, kuuma mootorit ei tohi pesta – see peab maha jahtuma. Parem on, kui mootoriruumi agregaadid ja elektroonika on peale pesu põhjalikult kuivanud ning auto asub soojas ruumis – siis ei teki probleeme elektroonikaga.

Ärge käivitage mootorit enne mootori ja selle juurde kuuluvate osade täielikku kuivamist. Eriti kehtib see elektriliste osade suhtes. Juhul, kui niiskus jääb elektrilistele ühendustele, siis kasvab järsult oht auto elektroonika vigastuste tekkimiseks.

Automootorit pestakse spetsiaalsete vahenditega, nagu vaht, mida valmistatakse mitmete regentide ja leeliste baasil. Samuti on pesuvahendites metalli ning elektriliste klemmide oksüdatsiooni vastaseid lisandeid.

Mootori pesu sooritatakse kolmes etapis:

    1. Kuivatatud mootor kaetakse vastava pesuvahendiga, milleks on viskoosne emulgaatori kontsentraat, mis on ette nähtud mootoripesuks ja keemiliseks puhastuseks. See emulgaator kantakse mootorile suure surve all. Siis haakub see ideaalselt mootori kõikide osade ja kapotialuse ruumiga ning see aitab kergesti eemaldada mustust ja tekkinud plekke. Ka on selline emulgaator suurepäraseks kaitseks roostetamise eest.
    2. Hoolikas mootori pesemine rohke ja madala survega veega.
    3. Suruõhuga puhutakse eemale liigne vesi, peale seda tuleks katta mootor vastava konservandiga, mis tõrjub vee eemale kõikidelt mootori pindadelt. Peale kuivamist näeb mootor välja nagu uus!

Kui kahtlete, kas ise mootoripesu ette võtta, siis usaldage see töö spetsialistidele.

Sagedamini esitatavad küsimused:

Kui sagedasti peab mootorit pesema?
Mootorit tuleb pesta vastavalt vajadusele, liialdada sellega ei maksa. Võib teha kapotialuse ruumi kerget pealispinna pesu, soovitatavalt 2 korda aastas – kevadel ja sügisel. Ei ole otstarbekas pesta mootorit talvel, sest vesi sattudes raskesti ligipääsetavatesse kohtadesse võib jäätuda ja tekitada lisaprobleeme.


MyCar.